۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

كارت هاي بي اعتبار؛ مشكل تازه بيماران ام اس

روزنامه جام جم > شماره 2740 30/9/88 > صفحه 5 (سلامت) :
چند سالي است كه با صدور كارت هاي هوشمند، بيماران خاص و از جمله مبتلايان به ام اس، با صرف حداقل زمان و سفرهاي درون شهري، داروهاي خود را از داروخانه هاي تعيين شده دريافت مي كنند. اما روز شنبه گذشته، اكثر كساني كه براي دريافت داروهاي ام اس به داروخانه ها مراجعه كردند با مساله جديدي مواجه شدند: كارت هاي هوشمند فاقد اعتبار است. عدم اعتبار كارت ها به معني غيرمجاز بودن اين افراد براي دريافت داروست و با اين كه برگه مخصوص داروخانه را نيز همراه داشتند، مسوولان پذيرش داروخانه آنها را به سازمان هاي بيمه مربوطه حواله مي دادند. همكار ما كه در داروخانه سيزده آبان با اين موضوع مواجه شده بود با چند تن از بيماران گفتگو كرد، همه آنها مي گفتند كه بتازگي با اين مشكل مواجه شده اند و مجبورند به سازمان بيمه مراجعه و به صورت حضوري كارت خود را شارژ كنند. نكته اصلي اين جاست كه داروهاي اين بيماران، براي يك دوره بيست و هشت روزه است، اما سازمان بيمه، تمديد اعتبار (شارژ) كارت ها را در دوره هاي يك ماهه انجام مي دهد. مسوول پذيرش داروخانه در مقابل اعتراض بيماران مي گفت: ما هم با بيمه تماس گرفته ايم اما براي حرف ما نيز گوش شنوايي نيست. يكي از بيماران مي گفت: راه حل اين موضوع بسيار ساده است، فقط بايد يك عدد در برنامه نرم افزاري تمديد اعتبار، عوض شود يعني 30 روز به 28 روز تغيير كند. وي افزود: اين مورد را به متصدي تمديد اعتبار كارت هوشمند هم گفته ام و او گفته مسوولان بايد اين كار را انجام دهند. حال اين مسوولان چه كساني هستند، خدا عالم است. نكته جالب اين جاست كه اين كارت ها با حضور بيماران يا همراهان شان تمديد مي شود، حال اين سوال در ذهن نقش مي بندد كه اگر اين كار قانوني نيست، چرا با حضور اين افراد انجام مي شود و اگر قانوني است چرا سيستم مكانيزه را اصلاح نمي كنند؟

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

بيماري ام. اس مانعي براي بارداري نيست

گروه سلامت (روزنامه جام جم 22/9/88 صفحه5): در حالي كه براي سال هاي متمادي به زنان مبتلابه ام اس درخصوص بارداري هشدار داده مي شد، مطالعه جديد نشان مي دهد بارداري براي زنان مبتلابه ام اس علي رغم داشتن حساسيت هاي زياد، مشكل و منعي ندارد. به گزارش ايسنا، محققان اطلاعات به دست آمده از 19 ميليون نفر را مورد بررسي قرار دادند و دريافتند در زنان مبتلابهMS احتمال سزارين و محدوديت رشد بيشتر است. براساس اين گزارش در بين 10 هزار زن مبتلابه MS كه نوزادان خود را در بين سال هاي 2003 تا 2006 به دنيا آوردند، 42 درصد بچه هاي خود را به صورت سزارين به دنيا آوردند كه در مقابل اين آمار براي ساير زنان اين رقم 33 درصد بود. گزارش رويترز مي افزايد، همچنين محدوديت رشد در 3 درصد از مبتلايان به ام اس اتفاق افتاد كه اين آمار براي سايرين 2 درصد مشخص شد.

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

بررسی تئوری جدید بحث انگیزی در مورد ام اس


گروهی از پزشکان ایتالیایی در تحقیق روی درمانهای جدید ام.اس به نتایجی رسیدند که اگر بطور کامل اثبات گردد تحول بسیار بزرگی در زندگی این بیماران بوجود خواهد آورد.تحقیقات W5 CTV نشان میدهد این نوع درمان پیشرفت بیماری را متوقف می سازد.طبق مستندات بعمل آمده ی این تحقیق ،بیماران پس از طی مراحل ساده ، علائم بیماری اشان به طور ناگهانی متوقف می شود ، و اغلب موارد ، آنها قادر به ادامه زندگی عادی اشان می گردند.
این پژوهش ایتالیایی پرده از راز این بیماری ناتوان کننده که مدتهای مدیدی است پشت پرده مانده آشکار می سازد.تاکنون گفته شده است که بیماری ام اس،یک نوع بیماری خود ایمنی است که در آن بدن با حمله به سلولهای خودی ،سیستم عصبی مرکزی را درگیر می سازد و منجر به ضعف ، خستگی ، درد های مزمن و مشکلات بینایی می گرد. اما تحقیق حاضر این واقعیت را برملا می سازد که این بیماری ،یک بیماری عروقی است به صورت یک نقص بنیادی دررگهایی از گردن که اگر تشخیص داده شود می تواند قبل از ایجاد هرگونه ناتوانی درمان گردد.
بقيه مطالب را مي توانيد از طريق لينك زير پيگيري كنيد: