۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

یک داروی جدید برای ام اس تایید شد


درمان- همشهری آنلاین:سازمان غذا و داروی آمریکا داروی اکستاویا (Extavia) را برای درمان مبتلایان به ام‌اس مورد تایید قرار داد
به گزارش هلث‌دی نیوز این دارو که ساخت شرکت نوارتریس است، برای مبتلایان به بیماری خودایمنی ام‌اس که بیماری آنها تازه تشخیص داده شده یا به تازگی عود کرده است، مورد تایید قرار گرفته است.
در بیماری ‌ام‌اس دستگاه ایمنی بدن به غلاف رشته‌های عصبی که پیام‌های الکتریکی را به مغز منتقل می‌کنند، حمله می‌کند. علائم بیماری ممکن است شامل مشکلاتی در کنترل عضلات،‌ بینایی، تعادل، دستگاه‌های حسی و کارکرد مغزی است.
عوارض جانبی رایج داروی اکستاویا، واکنش در محل تزریق، علائم شبیه آنفلوآنزا، سردرد و درد بدن است. این دارو باید در افراد مبتلا به افسردگی با احتیاط مصرف شود.
داروی اکتساویا یک شکل تجاری جدید از ماده تنظیم‌کننده دستگاه ایمنی، اینترفرون بی-یک بی، است که سال‌‌‌‌هاست که به عنوان درمان استاندارد ام‌اس به کار می‌رود.

۲ نظر:

  1. به نظرمن بیماری ام اس یک ریشه ژنتیکی در بدن انسان داره که فردی که به این بیماری مبتلاست از
    کودکی از اجتما دوری می کنه و این بیماری بیشتر یک ضعف هست تا بیماری و اگه وضع جسمیت خوبه مثل من بدن سازی کار کن و در کنارش از پروتئین سویا شرکت صدر و دارو های گیاهی مثل گل گاو زبان و...
    استفاده کن. و شاهد عینی که با بدن سازی خوب شده
    فردی احتمالآ به نام آلن میسون هستش سرچ کن.
    mahdyand2030@yahoo.comایمیل من

    پاسخحذف
  2. من کاملا با نظر mahdy موافقم

    پاسخحذف